Jumaat, 26 Jun 2015

Jodoh Berdua - Hafiz Hamidun - Ulasanku

Assalamulaikum dan selamat petang,wahai pembaca sekalian,

   Cuaca hari ini agak panas sehingga jubah yang saya pakai untuk menunaikan Solat Jumaat tengah hari tadi berpeluh-peluh dan juga berbau terpaksa saya membasuh jubah itu semula.Topik untuk post kali ini bukan tentang jubah saya atau cuaca hari ini.Topik kali ini sungguh istimewa bagi peminat lagu cinta mahupun yang lelaki ataupun yang perempuan yang sedang mencari cinta sejati mereka.

   Topik kali ini berjudul iaitu Jodoh Berdua oleh Hafiz Hamidun.Lagu ini sungguh istimewa bagi saya kerana ingatkan saya kepada kekasih dulu tetapi itu bukanlah sebab utama meminati lagu ini.Sebab utama meminati lagu ini adalah ia dapat memberi semangat untuk mencari jodoh yang sejati malah boleh menenangkan jiwa saya bila mendengarnya.

   Bila saya mendengarnya,saya dapat merasakan bahawa jodoh itu adalah milik Allah S.W.T.Allah S.W.T merahsiakan itu kerana itu merupakan pekara ghaib yang tidak dapat dilihat oleh pancaindera maka kita wajib mempercayai walaupun kita tidak dapat melihat itu melalui pancaindera manusia.

   Dari sini saya dapat simpulkan bahawa jodoh itu ditentukan oleh Allah S.W.T,maka kita hendaklah menunggu sehingga jodoh kita muncul di depan kita TAPI kita hendaklah berusaha untuk mencari jodoh kita.Kalau kita tunggu saja,maka jodoh itu akan datang lambat.Sebelum saya menutupi post ini,hayati lagu kegemaran saya ini di bawah.

   Sekian sahaja penulisan saya bagi kali ini.Sekiranya saya ada kesilapan dalam post ini,tolong memberi teguran melalui komen.Maafkan saya sekiranya ada perkataan menyakiti para pembaca.Yang Baik Datang Dari Allah S.W.T,Yang Buruk Datang Dari Saya.

   Assalamulaikum dan selamat petang malah selamat berbuka puasa juga kepada semua pembaca,
Dari saya,Aiman

   Liriknya :-

Jika cinta mampu untuk ku lukiskan 
Garisannya penuh dengan pengharapan 
Sentiasa dalam doaku 
Menyimpan rasa ingin bertemu 
Insan yang masih rahsia 
Dan teristimewa

Pencarianku kini telah berakhir 
Detik bahagia kini telah pun hadir 
Sungguh aku percaya 
Ketentuan Yang Esa 
Jodoh berdua begitulah takdir 

Yang terlihat kini hanya anugerah 
Dan melafazkan janji yang terindah

Sentiasa dalam doaku 
Menyimpan rasa ingin bertemu 
Insan yang masih rahsia 
Dan teristimewa 

Pencarianku kini telah berakhir 
Detik bahagia kini telah pun hadir 
Sungguh aku percaya 
Ketentuan Yang Esa 
Jodoh berdua begitulah takdir 

Bersedialah menunggu di garis penghujung 
Insya Allah ke syurga 
Bersatu kasih kita

Pencarianku kini telah berakhir
Detik bahagia kini telah pun hadir
Sungguh aku percaya
Ketentuan Yang Esa
Jodoh berdua begitulah takdir


Jodoh berdua begitulah takdir

  Video :-




Tiada ulasan :

Catat Ulasan