Rabu, 19 November 2014

~ UNISEL ~ My Life Studies At There ~

Assalamulaikum dan selamat pagi,semua

Apa khabar semua ??? sihat tak ??? kalau anda sakit,makan ubat ya.harap korang semua sihat ya.hari ini saya bercerita tentang tempat belajar saya.anda tahu tak saya belajar di mana ??? tak tahu ke/buat tak tau ??? hahahaha....takpe biar saya cerita tentang tempat belajar saya memandang saya belajar kat situ,tempat belajar saya kat Universiti Selangor atau nama popularnya UNISEL...




(Ini logo Universiti yang saya belajar sekarang dan logo ini terkini digunakan di UNISEL)

UNISEL pada asalnya nama bukannya Universiti Selangor,pada mulanya nama asalnya adalah Universiti Industri Selangor.Pada permulaan,kampus pertama dibuka di Shah Alam pada tahun 1999 sehingga kini dan kampus kedua dibuka di Bestari Jaya dibuka pada tahun 2005 sehingga sekarang.UNISEL mempunyai dua kampus yang besar iaitu di Bestari Jaya dan Shah Alam tetapi setiap kampus ada fakulti tersendiri seperti

UNISEL Shah Alam ada empat fakulti utama seperti


  1. Faculty Of Business (FOB)
  2. Faculty Of Art & Design (FAD)
  3. Faculty Of Communication & Media (FCM)
  4. Faculty Of Biomedical & Health Science (FBHS) 
UNISEL Bestari Jaya ada empat fakulti utama seperti :-


  1. Faculty Of Science & Biotechnology (FSB)
  2. Faculty Of Education & Science Social (FESS)
  3. Faculty Of Engineering (FOE)
  4. Faculty Of Computer Science & Information Technology (FCSIT)


(Ini logo UNISEL yang lama pada tahun 1999-2010)


(Ini kampus utama,UNISEL Bestari Jaya)


(Ini kampus kedua,UNISEL Shah Alam)



(Ini lecturer theatre 2 di UNISEL Shah Alam)



(Ini bilik kuliah di UNISEL BJ..tak tau nama tempat ni..main teka bilik apa ni....hehehe)

Ok,itu saja saya bolwh ceritakan tentang apa itu di mana saya belajar sekarang.saya belajar di UNISEL SA,bukan UNISEL BJ ye,saya mengambil kos Diploma In Accounting (DIA) pada Ogos 2014 yang lepas...saya student ambilan bulan ogos,sekarang saya masih semester 1 di situ...insyallah lagi dua bulan saya masuk semester 2.


(Ini coursemate kos saya semua tapi ada sesetengah student dalam gambar tu ambil kos lain ialah non DIA...)

Kos saya mengambil masa selama 2 1/2 tahun.kos saya lebih kepada subjek perakaunan dan kurang kepada pengurusan seperti Financial Accounting,Cost Accounting,Accounting Inventory System,Managerial Accounting dan lain2 subjek perakaunan.

Sem ini saya ambil 5 subjek je iaitu Financial Accounting 1,Pengajian Malaysia,Business Mathematics,Proficiency English 1 & Princple Of Management.kesemua subjek alhamdulilah.boleh skor yang terbaik.insyallah,kos saya just RM 14K je,tidak semahal berbanding di IPTS lain yang menelan kos sebanyak hampir 20K atau lebih dari itu...

Asrama bagi UNISEL SA di Wisma MAIS seksyen 3,Shah Alam berdekatan dengan MCD,kemudahan dalam asrama ini bolehlah.Ada katil,tilam,almari baju,TV dan lain-lain kemudahan.saya pergi ke UNISEL dari asrama just naik bus seranas je atau bus RapidKL.

Manakala,asrama bagi UNISEL BJ itu saya tidak tahu tapi setahu saya ia ada di dalam kampus BJ je,yang lain saya tak tau.nanti tanya pada pelajar yang belajar kat situ...hehehe..

Oklah itu saja saya dapat bercerita tentang tempat belajar saya sekarang dan harap saya dapat bercerita tentang itu dengan lebih mendalam pada masa akan datang...amin..

Assalamulaikum dan selamat pagi,semua
Manz DIA


(Ini Gambar sewaktu saya jadi exco pengangkutan untuk forum perdana)



(Ini team roleplay english...best bhai...#missthismoment...hahaha)


(Ini gambar sewaktu tamat oritentation pada 18 Ogos lepas bersama Abg MPP ---- Entah dah lupa nama dia...hehehe...sorry Abg MPP)



(Inilah gambar aku bersama Abg MPP iaitu En.Adeb sewaktu tamat orientation pada 18 Ogos yang lepas)





Tiada ulasan :

Catat Ulasan